Kur gaminamos šios naujos bazinės alyvos?

Pearl perdirbimo gamykloje („Qatar Petroleum"/ „Shell") Ras Laffano mieste Katare. Pearl GTL - tai didžiausia pasaulyje gamtinių dujų perdirbimo į visiškai sudegančio kuro rūšis gamykla. Jau pasiekusi planinį pajėgumą, ši gamykla padeda patenkinti augančią pasaulinę švaresnės energijos paklausą. „Shell" ir Kataro vyriausybė sudarė Vystymo ir gamybos dalinimosi sutartį, kurią 100% finansuoja „Shell". Bendrosios įgyvendinimo išlaidos viršijo 18 milijardų JAV dolerių. Daugiau informacijos galite rasti čia: http://www.shell.com/global/aboutshell/major-projects-2/pearl/overview.html.

 

Kiek „Shell PurePlus" technologijos bazinių alyvų gali pagaminti ši gamykla?

Gamykla gali pagaminti iki 30 000 barelių per dieną, arba 1 milijoną tonų per metus.


„Shell Helix Ultra" ir „Shell PurePlus" technologija
 
Kaip pagal „Shell PurePlus" technologiją gaminamos bazinės alyvos „labiau pagerina" variklinės alyvos darbines charakteristikas?
 
Pagal „Shell PurePlus" technologiją gaminamos bazinės alyvos pasižymi visa eile geresnių būdingųjų savybių lyginant su tradicinėmis III grupės bazinėmis alyvomis, kaip parodė matavimai su paruoštomis naudoti variklinėmis alyvomis. Joms būdinga:
Geresnis (mažesnis) lakumas, kas yra esminė savybė alyvos sąnaudų sumažinimui. „Shell PurePlus" bazinės alyvos paprastai pasižymi 1-2% mažesniu lakumu, negu kitos III grupės bazinės alyvos.
  • Geresnės žematemperatūrinės charakteristikos. „Shell PurePlus" technologijos bazinės alyvos pasižymi mažesne klampa šalčio sąlygomis (nuo -25 iki -40 °C).
  • Didesnis oksidacinis stabilumas ir tuo pačiu išlaikomas didesnis klampos stabilumas - tai reiškia geresnes darbines charakteristikas visą alyvos keitimo intervalą. Klampos stabilumas padeda ekonomiškiau naudoti degalus.
  • Sudaro galimybę mūsų priedams geriau apsaugoti nuo nuosėdų susidarymo ant stūmoklių. Produktai, pagaminti naudojant „Shell PurePlus" technologiją, užtikrina geresnę stūmoklių apsaugą nuo nuosėdų susidarymo, kuri pranoksta kitų III grupės bazinių alyvų sekos IIIG oksidacijos ir nuosėdų susidarymo bandymuose.
Šie eksploataciniai privalumai įgyvendinti paruoštuose naudoti produktuose su mūsų unikalia Aktyvaus valymo technologija (angl. Active Cleansing Technology), todėl bet koks eksploatacinių savybių pagerėjimas turėtų būti priskiriamas komponuotajai alyvai.

Kaip galite tai įrodyti?

Tepimo alyvų pramonėje naudojami standartiniai varikliniai bandymai. Šios savybės buvo pademonstruotos produktų (paruoštų naudoti variklinių alyvų) bandymuose, atliktuose pramonės standartams1 ir OĮG specifikacijoms. „Shell Helix Ultra" produktai su „Shell PurePlus" technologijos bazinėmis alyvomis atitinka ir dažnai viršija šiuos standartus bei specifikacijas. Bandymai buvo atlikti pramonės stebimose, nepriklausomose laboratorijose gerai žinomose pasaulinėse bandymų įstaigose arba pas OĮG.
 
(Jeigu reikia, yra OĮG specifikacijų pavyzdžiai iš „BMW", „Mercedes", „Fiat", „Porsche", „Renault", „VW", „Ferrari", „Maserati", „GM", „Nissan", „Jeep", „Ford" ir „Chrysler".)
 
 
Ar šis įrodymas remiasi tik varikliniais nuosekliaisiais ir stendiniais bandymais ar esate atlikę ir autotransporto parkų bandymus?

Tepimo alyvų pramonėje naudojami standartiniai varikliniai bandymai. Šie bandymai remiasi paruoštų naudoti variklinių alyvų plačios apimties varikliniais nuosekliaisiais ir stendiniais bandymais, kaip to reikalauja pramonės standartai. Nors pramonės standartai to ir nereikalavo, mes atlikome autotransporto parkų bandymus, kurių metu buvo nuvažiuota milijonai mylių su mūsų produktais, kuriuose naudojamos „Shell PurePlus" technologijos bazinės alyvos.
 
Kaip „Shell Helix Ultra" su „Shell PurePlus" technologijos bazinėmis alyvomis labiau prailgina variklio eksploatacijos trukmę?

Geresnės Shell Helix Ultra oksidacinio stabilumo savybės (kurias užtikrina mūsų unikalus Aktyvaus valymo ir „Shell PurePlus" technologijų derinys) prailgina variklio eksploatacijos trukmę ir sumažina variklio dilimą, nes palaiko alyvos klampą optimaliame lygyje. Geresnė apsauga nuo nuosėdų susidarymo ant stūmoklių taip pat gali prailginti variklio eksploatacijos trukmę/sumažinti jo dilimą, nes sumažinamas kontaktas tarp stūmoklių žiedų ir cilindrų įvorių. Geresnė žematemperatūrinė klampa taip pat padeda prailginti variklio eksploatacijos trukmę/sumažinti variklio dėvėjimąsi.
 
Kaip įrodysite savo teiginius dėl degalų ekonomijos kalbant apie jūsų Shell Helix Ultra 0W produktus?

Tepimo alyvų pramonėje degalų ekonomijai tirti naudojami standartiniai varikliniai bandymai - vienas Europoje (ACEA Mercedez Benz M111) ir vienas JAV (ILSAC GF5 Sekos 6D reikalavimas). Shell Helix Ultra SN 0W20 alyva ACEA bandyme pademonstravo 2,5% degalų ekonomiją, 0W30 - 2,2%, o 0W40 - 1,9%.
 
0W20 taip pat atitiko ISLAC GF5 Sekos VID reikalavimus.
 
Kuriose Shell Helix Ultra alyvose naudojama „Shell PurePlus" technologija?

Dvidešimtyje arba apytiksliai tokiame skaičiuje Helix Ultra alyvų naudojamos bazinės alyvos, gaminamos pagal „Shell PurePlus" technologiją. Tai mūsų pagrindinis Helix Ultra portfelis. (Kai kurios kitos sukomponuotos be šių GTL bazinių alyvų ir skirtos specialioms naudojimo sritims tam tikroms OĮG markėms).

Kokie pakeitimai padaryti Shell Helix produktų portfelyje?

  • Shell Helix Ultra, kurios sudėtyje naudojama „Shell PurePlus" technologija ir mūsų patentuota Aktyvaus valymo technologija, yra technologiškai pati pažangiausia mūsų variklinė alyva, ji atitinka pačias naujausias pramonės specifikacijas ir turi OĮG patvirtinimus.

Pagrindiniai pramonės standartai yra ILSAC GF-5 lengvųjų automobilių variklinėms alyvoms, ACEA Europos alyvos bandymų seka serviso alyvoms benzininiams ir dyzeliniams varikliams ir API SN.
 
  • Buvo atnaujintos ir pagerintos visų serijos produktų specifikacijos, ir viršija kai kuriuos techninius reikalavimus, tenkinamus esamo produktų portfelio.
  • Unikalus derinys „Shell PurePlus" su Aktyvaus valymo technologijos suteikia Shell Helix Ultra galimybę užtikrinti net aukštesnius valymo ir apsaugos lygius, o tai reiškia, kad jokia kita variklinė alyva negali taip gerai palaikyti gamyklinio variklio švarumo.
  • Buvo pakeistas pakuočių apipavidalinimas, siekiant užtikrinti didesnį aiškumą: etiketės supaprastintos; ant etiketės aiškiai nurodytos produkto savybės (pvz., degalų ekonomija / didelis nuvažiuojamų kilometrų skaičius) leidžia greičiau ir lengviau išsirinkti tinkamiausią produktą; QR kodo saitas tiesiogiai nukreipia ir papildomą informaciją internete.
  
Kodėl buvo pereita prie sintetinių variklinių alyvų?

Manoma, kad nuo 2011 iki 2015 metų pasaulinė paklausa visiškai sintetinėms variklinėms alyvoms išaugs 33%, kaip teigiama „Kline & Company" ataskaitoje2. Perėjimą prie sintetinių variklinių alyvų paskatino padidėjusi paklausa mažesnės klampos alyvoms su nekintančiu aukštu kokybės lygiu, kad būtų galima maksimaliai efektyviai išnaudoti modernius labai gerų darbinių charakteristikų variklius. Dabar OĮG reikalauja aukštesnio kokybės lygio alyvų, o varikliai suprojektuoti taip, kad maksimaliai efektyviai veiktų naudojant mažesnės klampos alyvą.
 
Ką tiksliai turite omenyje, vartodami terminą sintetinė?

Sintetinės alyvos gaminamos iš žaliavinės naftos arba dujų naudojant pažangios technologijos cheminius procesus. Jos tuo ir skiriasi nuo mineralinių bazinių alyvų, kurios yra sudėtingi mišiniai žaliavinėje naftoje natūraliai esančių angliavandenilių. Sintetinės alyvos yra dviejų tipų:
  • Visiškai sintetinės alyvos, kuriose 100% naudojamos sintetinės bazinės alyvos, taip pasiekiant aukštesnius kokybės lygmenis lyginant su sintetinės technologijos ir mineralinėmis alyvomis.
  • Sintetinės technologijos alyvos, kuriose naudojamos abi - sintetinės ir mineralinės - bazinės alyvos, taip pasiekiant aukštesnius kokybės lygius negu grynai mineralinių alyvų.
 
Kokios yra sintetinių alyvų eksploatacinės savybės ir privalumai?

Sintetinės alyvos pasižymi puikiomis klampos charakteristikomis ir išskirtiniu stabilumu platesniame temperatūrų intervale negu mineralinių alyvų.
 
  • Maža bendroji klampa užtikrina mažesnę trintį skystyje, dėl ko padidėja variklio veikimo efektyvumas ir degalų ekonomija, o taip pat užtikrinamas geresnis takumas žemesnėse aplinkos temperatūrose.
  • Sintetinių alyvų klampa mažiau priklauso nuo temperatūros lyginant su paprastomis mineralinėmis alyvomis. Tai reiškia, kad alyva netampa per tiršta šaltame ore arba per skysta karštame, o tai sumažina variklio dilimą ekstremalių temperatūrų sąlygomis.
  • Dėl gerų aukštatemperatūrinių savybių sintetinės alyvos yra mažiau linkusios suskystėti aukštose temperatūrose. Tai suteikia geresnę apsaugą esant didelėms variklio apsukoms (aps./min.) ir didelei variklio apkrovai.
  • Geros žematemperatūrinės savybės užtikrina, kad šaltame ore sintetinė alyva netaps pernelyg tiršta, kas palengvins variklio užvedimą ir mažiau apkraus akumuliatorių bateriją. Kadangi alyva gali greitai cirkuliuoti po variklį, variklis greičiau pasiekia optimalaus veikimo režimą, kas padidina degalų ekonomiją.
  • Mūsų sintetinėse alyvose yra efektyvesnių valymo priedų, kurie disperguoja teršalus ir padeda stabdyti nuosėdų formavimąsi, tokiu būdu palaikant varikio švarą.
 
Kokius privalumus Shell Helix Ultra sintetinės variklio alyvos suteikia varikliams?
 
Shell Helix sintetinės variklinės alyvos susideda iš daugelio skirtingų komponentų, kurie, veikdami kartu, suteikia vairuotojams visą paketą privalumų:
  •  Pagrindinė variklinės alyvos funkcija - užtikrinti, kad vienas judantis paviršius lengviau slystų kitu paviršiumi, sumažinti trintį ir dilimą ir taip padėti taupyti energiją. Shell Helix Ultra alyvoje naudojami priešdiliminiai priedai, kurie sudaro apsauginį sluoksnį ten, kur slėgis tarp judančių dalių yra didžiausias.
  • Shell Helix Ultra variklinėje alyvoje esantys labai efektyvūs aktyvaus valymo priedai neleidžia nešvarumų dalelėms sukibti ir sudaryti dumblo, ir taip padeda palaikyti variklio švarą. Alyva švariame variklyje gali lengviau patekti į reikiamas vietas, ir todėl švaresni varikliai veikia efektyviau.
  • Shell Helix Ultra alyvos viršija pramonės standartus užtikrinant geresnę apsaugą nuo dilimo ir korozijos3 ir atsparumą alyvos savybių blogėjimui (alyvos degradacijai)4. Įrodyta, kad jos yra atsparios fiziniams ir cheminiam skilimui, ir tokiu būdu užtikrina ilgą alyvos eksploatacijos trukmę, netgi esant ilgiausiems gamintojų rekomenduojamiems alyvos keitimo intervalams.
  • Shell Helix Ultra variklinėje alyvoje esantys trinties modifikatoriai sumažina trintį variklyje ir padeda padidinti degalų ekonomiją.
 
Kaip Shell Helix Ultra sintetinė variklinė alyva valo variklį?

Shell Helix sudėtyje yra aktyvių valiklių, kurie skirti dviem būdais palengvinti palaikyti variklio švarumą. Jie neleidžia susidaryti dumblui, izoliuodami degimo nuosėdų daleles prieš joms susijungiant ir suformuojant efektyvumą mažinantį dumblą, o taip pat išvalo dumblą, kuris liko po anksčiau naudotų žemesnės kokybės alyvų.
 
Ar sintetinės variklinės alyvos naudojimas padeda prailginti alyvos keitimo intervalą?

Tepimo alyvų gamintojai nenustato alyvos keitimo intervalų; juos rekomenduoja variklių gamintojai. Sintetinės alyvos naudojimo privalumas tas, kad jos geriau apsaugo variklį ir tuo pačiu kliento investiciją. „Shell" rekomenduoja visuomet laikytis transporto priemonės gamintojų nustatytų alyvos keitimo intervalų.
 
Kam reikėtų apsvarstyti perėjimą prie aukštesnė kokybės Helix Ultra visiškai sintetinių variklinių alyvų?
 
  • Vairuotojams, dirbantiems šalto klimato sąlygomis: šaltyje alyva linkusi sutirštėti, todėl daugiau variklio galios prireikia alyvai pumpuoti po variklį, dėl ko gali sumažėti degalų naudojimo efektyvumas. Skystesnės alyvos, tokios kaip sintetinės, palengvina variklio užvedimą ir pagreitina jo įšilimą.
  • Vairuotojams, važinėjantiems su dažnais sustojimais trumpais atstumais: tokiu atveju per trumpą važiavimo atstumą variklis nespėja pasiekti optimalios darbinės temperatūros. Variklis labiausiai dėvisi tada, kai yra šaltas ir dirba nespėjęs pasiekti normalios darbinės temperatūros, kas gali sukelti degalų atsiskiedimą ir dumblo susidarymą.
  • Vairuotojai, pervežantys sunkius krovinius ilgais laiko tarpais: tai gali papildomai apkrauti variklį, dėl ko variklinė alyva gali viršyti savo normalią darbinę temperatūrą.
  • Vairuotojai karštame klimate: neskaitant natūraliai aukštesnės alyvos temperatūros, nuolat veikianti oro kondicionavimo įrangą dar papildomai apkrauna variklį, dėl ko variklinė alyva gali viršyti savo normalią darbinę temperatūrą.
 
Ar ši bazinė alyva, gaminama pagal „Shell PurePlus" technologiją, bus naudojama tik Shell Helix Ultra produktuose, ir jokiose kitose produktų linijose?

Visų pirma ji bus naudojama mūsų Shell Helix Ultra produktuose. Tačiau kitose mūsų portfelio variklinėse alyvose gali būtu tam tikra dalis „Shell PurePlus" technologijos bazinės alyvos, jeigu to prireiktų specifiniams reikalavimams patenkinti. Likusiuose mūsų portfelio produktuose, kaip pagrindinis bazinės alyvos tipas, ir toliau bus naudojamos mineralinės alyvos.
 
Ar pagal „Shell PurePlus" technologiją gaminamos bazinės alyvos pranoksta PAO alyvas, naudojamas „Mobil 1" ir „Castrol"?

Bazinės alyvos, gaminamos pagal „Shell PurePlus" technologiją ir naudojant PAO, yra panašios savo gebėjimu užtikrinti labai aukštą moderniausių variklinių darbo efektyvumo lygį. Vis dėlto, šių dviejų bazinių alyvų tipų klampos, lakumo savybės ir cheminė sudėtis skiriasi. Pagrindinis skirtumas tarp „Shell Helix Ultra" ir konkuruojančių PAO alyvų - tai su šiomis bazinėmis alyvomis naudojamų priedų cheminės sudėties skirtumai. „Shell" naudojama mūsų unikali Aktyvaus valymo technologija ir „Shell PurePlus" technologija, ir taip gaunamos Shell Helix Ultra variklinės alyvos, kurios padeda užtikrinti šiuolaikiniams varikliams geresnį valymą ir apsaugą.